ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) مبارک

سلامممممممممممممممممممممممممممممممممممم 

خوبین خوشین خرمین 

ولادت حضرت زینب دختر علی و فاطمه خواهر حسن و حسین رو به همه ی شیعیان آل علی تبریک میگم.و همچنین روز پرستارو به همه ی پرستاران زحمتکش از جمله زن داداش گل گلابم تبریک می گم. 

 

برای خواهران خودم آرزو میکنم که انشاالله زینب وار زندگی کنند. 

و همین جا من از بانو زینب کبرا (س) عیدی تمام شیعیان رو خواستارم. 

 

خانوم بزرگترین عیدی برای ما تعجیل در ظهور آقا امام عصر(عج) 

 

و بعد هم نیاز نیاز مندان و داروی دردمندان. 

و هیچوقت دعای (الله عجل لولیک الفرج )رو فراموش نکنیم. 

همگی شمارو به خدای منان می سپارم.

مثل ها و متل های ایرانی

سلام 

این بار میخوام داستانک های این مثل هایی که همیشه به کار میبریم رو البته çیده ای از آنها رو برای شما بنویسم. 

 

 در موردی گفته می شود که کسی از ترس توقع های زیاد دیگران از حق مشروع خودش هم بگذرد :

 

خر ما از کرگی دم نداشت 

 

می گویند ملانصرالدین وارد شهری شد.دید خری در جوی افتاده و صاحب آن کمک می خواهد.ملا دو خر را گرفت که او را بیرون بکشد دمش کنده شد.ملا پا به فرار گذاشت و صاحب خر به تعقیبش پرداخت.در راه اسبی را در حال فرار دید که صاحبش به دنبال آن فریاد می کشید.جلوی آن اسب را بگیرید و ملا سنگی برداشت به طرف اسب پرتاب کرد.سنگبه چشم اسب خورد و او را کور کرد.صاحب خر و اسب سر در پی ملا نهادند و ملا فرار کرد تا به بامی رسید.خواست از بام بپرد مشاهده کرد که لحافی روی زمین گسترده است. از ترس شکستن پا برروی لحاف پرید.از قضا بیماری که زیر لحاف خوابیده بود مرد.پسر متوفی و صاحبان خر و اسب سر در پی ملا نهادند.ملا خواست با عجله وارد خانه ای شود. در را به شدت باز کرد و در به شکم زنی که نه ماهه حامله بود برخورد کرد و بچه اش سقط شد.هر چهار نفر شکایت از ملا نزد قاضی بردند.ملا رشوه ای دندانگیر به قاضی داد.قاضی تطمیع شده به پسر مرد فوت شده گفت:"ملانصرالدین باید مجازات شود.او را به زمین زیر لحافی خوابانده تو بایستی از بام روی وی بپری"پسر از ترس آن که مبادا اشتباها روی زمین بیفتد و پایش بشکند از شکایت خود صرفنظر کرد. 

قاضی به شوهر زن حامله گفت:"تو باید زنت را طلاق بدهی و به عقد ملا درآوری.هر وقت که او نه ماهه حامله بود تحویلش بگیری." 

به صاحب اسب گفت:"چون یک چشم اسبت کور شده باید اسب را از وسط نصف کنیم و پول آن نصف را از ملا بستانیم." 

صاحب خر که ماجرا را اینگونه دید گفت:"آقای قاضی خر ما از کرگی دم نداشت."  

 

انشاءالله که تونسته باشم خندرو روی لبتون بیارم.

بیا تو تا خودتو بشناسی!

چه اندازه به مسایل معنوی گرایش دارید؟(تست خودشناسی) 

 

 یقینا تا کنون با تست هایی در زمینه های مختلف روانشناسی و شناخت رفتار.برخورد کرده اید و شاید هم آنها را آزموده اید.گر چه چنین تست هایی(به شرط داشتن منبع علمی و موثق)می توانند به ما در کسب شناختی هرچند جزیی محدود و یک جانبه است و تعمیم آن و اتکای صرف به آن کار ناصحیح است.تست زیر نیز که از منبع موثق برداست شده می تواند ما را تا حدی در شناخت گرایش هایمان نسبت به معنویات یاری دهد. 

 

۱- من اغلب احساس می کنم با مردم اطرافم نسبتی دارم به گونه ای که هیچ جدایی بین ما وجود ندارد.    مثبت       منفی 

 

۲- اکثر اوقات من کارهایی در زمینه حمایت از حیوانات و گیاهان برای حفظ آنان از نابودی و انقراض انجام می دهم.  مثبت    منفی 

 

۳- من به وقایعی که در زندگی اتفاق می افتد ولی توجیه علمی ندارند بسیار علاقه مندم. 

                  مثبت        منفی 

 

4-من اغلب حالتی شبیه به بینش هاش غیر مترقبه و یا شهودی غیر منتظره را به خصوص هنگامی که در حال استراحت هستم تجربه کرده ام.     

                مثبت         منفی 

5- گاهی اوقات حس می کنم به طبیعت متصل هستم به گونه ای که همه قسمتی از یک پیکره هستیم.

                مثبت            منفی

6- من دارای حس ششم خوبی هستم و گاه می دانم چه چیزی اتفاق خواهد افتاد.

                مثبت            منفی

7- گاهی اوقات حس می کنم بخشی از حالتی هستم که محدودیت یا مرزی در فضا و زمان ندارد.

               مثبت           منفی

8- اغلب اوقات مرا فراموشکار مب نامند زیرا وقتی مشغول انجام کاری هستم آچنان در آن غرق می شوم که توجه به دیگر چیزها را از دست می دهم.  

              مثبت           منفی

9- اغلب اوقات یک حس فوق العاده در من هست که خود را با تمام چیزهای اطرافم یگانه می بینم.

       مثبت           منفی

10- حتی بعد از مدت زیادی فکر کردن در مورد مسایل یاد گرفته ام به احساسم بیشتر اعتماد کنم تا دلایل منطقی ام.

     مثبت           منفی

11- بیشتر اوقات حس می کنم یک ارتباط معنوی خاص مثل یک حس قوی نسبت به تمام افرادی که با آن ها در ارتباطم دارم.

   مثبت           منفی

12- وقتی روی مسأله ای تمرکز می کنم اصلا متوجه گذر زمان نمی شوم.

  مثبت           منفی

13- گاه احساس می کنم به این دلیل به وجود آمده ام که با از خودگذشتگی شخصی دنیا را به مکان بهتری تبدیل نمایم مثلا تلاش برای جلوگیری از جنگ فقر و بی عدالتی.

  مثبت           منفی

14- در زندگی به تجربیاتی برخورده ام که نقش مرا در زندگی ام واضح تر کرده است و حس بسیار خوب و شادی بخشی به من داده است

  مثبت           منفی

15- به نظرم تجربیات فرا حسی متعددی در زمینه ادراک داشته ام.

  مثبت           منفی

16- به دلیل یک حس قوی و عمیق مانند یکپارچه بودن با همه هستی لحظاتی در زندگی ام بوده اند که لذتی عظیم را حس کرده ام.

مثبت           منفی

17- لحظاتی در زندگی ام بوده اند که وقتی به چیزهای عادی نگاه کرده ام به نظر آمده است آن ها برایم خیلی تازه هستند و برای اولین بار است که آنها را می بینم و این برایم شگفت انگیز است.

مثبت           منفی

18- من شکوفا شدن گل ها  در بهار را مانند دیدن دوباره یک دوست عاشقانه دوست دارم.

مثبت           منفی

19- بیشتر وقت ها حس می کنم که در دنیایی دیگر هستم و به طور کلی نسبت به چیزهایی که در اطراف م اتفاق می افتد بی اطلاع و بی خبرم.

 مثبت           منفی

20- من باور می کنم که معجزه اتفاق می افتد.

 مثبت           منفی

نحوه امتیاز دادن:

در ازای هر پاسخ مثبت به خود 1 امتیار و در هر پاسخ منفی به خود 0 بدهید.در پایان تست، با جمع زدن امتیاز های خود به شناختی نسبی از گرایشات معنوی خود دست خواهید یافت.

14 و بیشتر از 14:شما از نظر آگاهی و هوشیاری معنوی در حد بالایی قرار دارید، گرایشات معنوی زیادی داشته و معتقد به امور اسرار آمیز و سری هستید.

12 تا 13: آگاهی شما در زمینه معنوی در حد نسبتا بالایی است.

8 تا 11: شما در حد وسط هستید.نسبت به امور معنوی و باطنی اشتیاق دارید و می توانید یا کار کردن روی این زمینه حس معنوی خود را افزایش دهید.

6 تا 7: شما یک فرد منطقی، اهل عمل و واقع بین هستید که فقط از را تجربه به وجود یا عدم وجود چیزی واقف می شوید.

1 تا 5:شما تقریبا منکر معنویات و ارتباطات باطنی هستید و در برابر افزایش آگاهی معنوی بسیار مقاوم هستید.

                                                                                       منبع: مجله تایم

                                                                                             مترجم: یلدا نور شاهی 

 

دوستان امیدوارم به دردتون بخوره.